Kwaliteit
Op onze school wordt ieder kind gezien, gehoord, gekend en erkend. Wij vinden het daarom belangrijk dat kinderen inbreng hebben in hun eigen leer- en ontwikkelproces. Dit doen wij al direct bij de kleuters. Door de kinderen samen met de leerkrachten de thema’s te laten vormgeven. Eigen inbreng draagt enorm bij aan de motivatie van kinderen om te willen leren.
Wij leren kinderen van jongs af aan dat ze medeverantwoordelijk zijn voor hun leerproces. Wij leren ze de goede vragen te stellen, zodat de kinderen steeds beter aangeven wat hen helpt zich te ontwikkelen.
Onze kernpunten om het onderwijs efficiënt te laten verlopen zijn:
- Leerkrachten zorgen voor een veilig en pedagogisch klimaat dat geschikt is voor leren van en met elkaar.
- Leertijd besteden wij effectief.
- Leerkrachten hebben hoge verwachtingen van de kinderen en laten dat merken.
- Kinderen die dat nodig hebben krijgen extra aandacht.
- Wij werken met het BHV-model (Basisstof, Herhalingsstof, Verrijkingsstof)
- De vooruitgang van de kinderen evalueren wij systematisch (IEP-LVS, Kwink en de leer-en ontwikkelingslijnen Jonge Kind van ParnasSys)
- Leerkrachten hebben een (bege)leidende en sturende rol.
- Leerkrachten ontwikkelen zich d.m.v. scholing en cursussen om de kwaliteit van ons onderwijs te blijven verbeteren.